Misja i wizja



By świat stawał się mądrzejszy  !


Opis :
Gry stanowią element edukacji, ale i rozrywki, a mogą być tworzone niemal wszędzie gdzie tylko znajda się Fascynaci Gier Książkowych twórcy i tam też można ją rozegrać. W Polsce, w Europie, w świecie. Może mieć ona charakter promocji książki albo prezentacji treści książki, w formie zagadek, zadań powiązanych z treścią, quizów czy zadań specjalnych. Takich rodzajów zadań jakie są możliwe dzięki funkcjonalności platformy.  Gra książkowa umożliwia też pokazanie własnej interpretacji treści książki, opartej na skojarzeniach, odnośnikach do okolicznych zabytków, kultury, patrona parku, szkoły czy domu kultury,  nawiązanie do historycznych postaci danego regionu albo okolicznej natury.
   Poniżej wizja przykładowego wykorzystania GK:   
W lipcu jadę z rodziną nad morze. Sprawdzę w aplikacji jakie gry książkowe znajdę w okolicy i jakie lektury dać wcześniej dzieciom do czytania.
Za miesiąc wydajemy nową książkę. Warto w promocji wykorzystać angażującą formę. Spotkanie z autorem to już zbyt mało.
Chce żeby moje dziecko miało nawyk czytania. Stworze dla niego gre książkową na bazie książek które lubi.
Zróbmy akcję na platformie gier książkowych. Ogłośmy konkurs na najlepszą grę. Dajmy naszym książkom nieśmiertelność.
Dbamy o naszych mieszkańców. Mają ścieżki rowerowe, zewnętrzną siłownię. A trzeba pamiętać, że czytanie jest dla umysłu tym, czym gimnastyka dla ciała. Zatem czas na gry książkowe i mocne wsparcie czytelnictwa, podczas dni szkoły, czy dni miasta.
Zamiast tylko dyskutować o książkach, stwórzmy inną zachętę dla rodzin – interaktywną, by zachęcić do ruchu. Biblioteka powinna aktywnie promować czytelnictwo. Wybierzemy lekturę na podstawie której stworzymy grę, by pokazać historię naszego miasta, zabytki i przyrodę.
Malowaliśmy szkołę, stawialiśmy plac zabaw, zbudowaliśmy boisko sportowe. Może teraz czas na zachęcenie dzieci do czytania. Połączmy przyjemne z pożytecznym, wyjedziemy się integrować i tam pozostawimy po sobie ślad – grę książkową.
Jak rozwinąć kreatywność w zespole. Warsztaty?  A może stwórzmy w zespołach gry książkowe na bazie ważnych dla nas lektur. Zabawimy się w reżyserów i twórców jednocześnie z pożytkiem dla innych.
CELE:

Książka jako centrum zainteresowania, odprężenia, źródło wiedzy i własnej twórczości, zabawy oraz dobrze spędzonego czasu

Promocja czytelnictwa

Doskonalenie kreatywności, empatii i współpracy
Cele dodatkowe: 
  • rozwój horyzontów, poznanie, 
  • angażowanie do działania
  • radość tworzenia, 
  • dobry pretekst, by wyjść na świeże powietrze
  • wzmacnianie postawy dawania, dzielenia się - tworzenie dla innych,
  • nauka pracy projektowej i budowanie doświadczenia
  • pozyskiwanie wiedzy i możliwość odnajdowania pasji 
  • wykorzystanie technologii TIK
  • integracja pokoleń graczy
  • wspieranie wizerunku instytucji wdrażającej gry jako organizacji związanej z wartościami i wiedzą.
Misja i wizja

By świat stawał się mądrzejszy !!!

Smartfony są prawie wszędzie, czas na gry książkowe !
Fascynacje czytelnicze kreatywne gry książkowe - prezentacja

pobierz
Szukaj